lördag, april 18, 2009

Effektiv dag

Nu känner jag mig superduktig. Jag har ägnat timtals åt att sortera och slänga papper, har satt in dem i pärmar, märkt upp och gjort så fint. Så nu har min "viktiga papper-pärm" uppdaterats rejält och alla mina recept hamnat i en alldeles egen pärm. Jag som är en sån vän av ordning när det gäller det mesta är urusel på att ha ordning på mina papper. Det är som om luften går ur mig med alla dessa saldobesked från banken, alla tretusen pensionsbesked, lönespecifikationer, deklarationer, avtal, kvitton osv..osv. Men nu är det så fint! Och de dokument jag önskade hitta är återfunna. På måndag ska jag beställa ett arbetsgivarintyg för att påvisa att jag varit yrkesverksam sedan ska jag åka förbi hos polisen och kopiera pass, examensbevis och legitimation och få dem vidimierade och på så vis giltiga. Därefter är det bara att fylla i ansökningsformuläret och skicka det till SAFH för handläggning. I och med detta har jag en räkning på mellan 1000-1500 kr att vänta också. Avgifter för den norska auktorisasjonen ligger där någonstans.

Utöver det är håret färgat, ögonbrynsfärgningen är på G och middagen är i ugnen. Magen kurrar så det blir bra med lite mat. Senare i eftermiddag ska jag börja ta itu med resväskan.

Nu hoppas jag att maten är klar!

Inga kommentarer: