tisdag, april 14, 2009

Jag försöker verkligen fokusera på det positiva

Tror att jag lugnat ner mig lite nu men jag blir bara så arg, frustrerad och ledsen över det där jag skrev om tidigare i kväll. Jag blir galen över att det inte går att resonera. Jag kan inte göra något rätt. Den personen kan inte göra något fel. Ska det diskuteras så vill jag göra det öga mot öga eller åtminstone på telefon, jag orkar inte SMS-bråka. Tyvärr är det det enda som gäller och då får det vara för min del. Jag svarar inte längre på elaka, hånfulla och otrevliga SMS. Detta kom ju "som på beställning",som om det inte är nog redan....

Dagen har ändå varit fin på det stora hela; har haft en bra dag på jobbet, lite akutgrejer men inget som inte gick att lösa, har fått prata en hel del med B efter en påsk då vi inte kunnat ha så mycket kontakt och sedan har jag ju lunchat med Gunilla. Nu sitter jag och kikar på "Andra Avenyn" och när det är slut ska jag ta ett nattsamtal med B innan sängen kallar på mig.

I morgon då? Jobb såklart, sen hoppas jag att Annika vill träna lite. När jag kommer hem antar jag att Daniel är hemma. Fast jag vet inte säkert vilken tid de anländer hit. Eventuellt stannar han med M på nåt hotell om hon inte tar sig hem till Kiruna under morgondagen. Middagen för morgondagen har jag redan planerat, det blir resten av laxröran, en bakpotatis och sallad. Den där röran blev riktigt lyckad måste jag säga!

Bäst jag kollar TV:n nu innan jag missat allt...

3 kommentarer:

Camilla sa...

Ibland måste man nog inse att det bara är att ge upp med vissa personer. Tråkigt, men sant och ibland även också nödvändigt för sin egen sinnesfrids skull!!
(Även om det självklart är jättetråkigt)p

Jill sa...

Hej älskade syster!
Försök att låta allt som du får höra rinna av dig som vatten på en gås, det sårar bara utan att du ska ha någon som helst skuld i det hela. Vi vet ju hur det fungerar. Ja, man blir ledsen, men det är inte värt att ödsla sin dyrbara tid på att ta åt sig den skit som kommer kastandes på en. Jag älskar dig! Lysnna bara på det fina du får höra, för det är du verkligen värd. Puss och kram

missj sa...

Jo, jag försöker. Det är som skönast när det är tyst och minimalt med kontakt.