lördag, april 18, 2009

Lördag morgon

Pigg och alert! Somnade på soffan i går, vaknade vid 00:30, borstade tänderna och sminkade av mig, väckte Daniel som somnat på soffan nere och flyttade till sängen. Har sovit som en stock. Mycket skönt!

Solen tinade snabbt min frysta mjukkaka som jag lade på köksbänken för upptining nu på morgonen. Så nu sitter jag här med en nästintill "nybakt" leverpastejsmörgås. Mums! Jag har även hunnit planera middagen när jag var och grävde i frysen. Tidigare i veckan köpte jag lite färsk tortellini, i frysen hade jag rökt patronskinka och bacon, ost och grejer till en sås finns - så här serveras tortellinigratäng och sallad idag. Utöver det har jag hunnit skicka ett morgon-SMS till B, ta bort nagellacket på tånaglarna och klippa pannluggen *s* Avverkningen av min "to-do-list" har inletts. Tänkte ta det lite lugnt en stund nu innan jag fortsätter. Tror att jag ska hugga tag i resväskan först sen ska jag nog ta och färga håret och ögonbrynen i kväll. Rakningen av benen får vänta till "sista stund" så att det håller så länge som möjligt, likaså nagellackning.

Solen strålar idag och himlen är alldeles klarblå. Kanske blir det läge för en öppen altandörr idag.

Inga kommentarer: