tisdag, juni 30, 2009

Ny dag, nya tag!

Tog ut lite ledighet och är hemma idag. Inte alls dumt när det enligt prognosen ska bli runt 30 plusgrader under dagen. Gårdagkvällen blev en trevlig tillställning över hos grannarna med nåt glas, massor av prat, av både allvarlig och roligare karaktär. I säng var jag väl först närmare 02. Hann med en del nattaprat med syster också. Hon är guld, denna Jilla! Vill för övrigt tacka även 304:orna för kvällen, ni är toppen ni med. Och ett tack även till Annika för att jag gavs möjligheten till denna dag i solen.

Efter ett telefonsamtal vid 9 insåg jag hur jäkla varmt det är i detta rum så det fick bli en svalkande dusch, tandborstning, lite solskyddsfaktor på, linne och shorts likaså och en promenad för att hämta tidningen.

Nu ska jag fixa ihop nåt ätbart och sätta mig ute i solen med morgonens NSD. Det lär nog bli en del "altanande" idag ev. en tur upp till Blomgården i Svartlå lite senare. Det är så mysigt att gå omkring på plantskolor och titta på allt vackert, men samtidigt sätter det ju igång den där längtan efter en egen tuva att odla sin lott och sitt liv på...

Ha en fin dag!

1 kommentar:

Anonym sa...

Godmorgon !!
Tack själv för en trevlig kväll ,det spontana är oftast roligast =)) Ha nu en riktigt skön ledig dag i solen // Kram 304:orna