tisdag, juni 23, 2009

To keep busy and occupied

Jag har inte haft en lugn stund sedan jag landade i byn i eftermiddag och det är bara bra, det håller huvudet rent från tankar. Eller inte rent men i alla fall lite städat. Jag har ju dragits med en ganska intensiv längtan och saknad de senaste dagarna så jag behöver hålla igång och tänka på annat...

När jag kom hit inledde jag med att fixa middag i form av spaghetti och korv och samtidigt som jag gjorde det förberedde jag bulldegen. Åt min middag och såg till att Lina som var hemma också åt. Diskade och plockade undan. Ringde Shell i Harads om min avisering från Glocalnet som jag fått på mobilen under dagen, jag har ju beställt mobilt bredband och de var de som hade kortast bindningstid (3 månader) vilket var A & O för mig och dessutom de bästa priserna (och hyfsad täckning). Mitt paket skulle anlända dit kl. 17 och jag ville veta om det var nåt som skulle lösas ut eller om det bara var att hämta. Det visade sig att paketet inte kommit så det var tur att jag ringde, jag hade nog svurit en del om jag åkt till Harads i oförättat ärende. Bredåkrarna har haft träning här på södra i kväll och jag har hört Daniel tjoa där på planen, han är en som både syns och hörs på planen kan jag tala om ;) Nåja, när inte Haradsresan blev av hann jag bära ut och hänga tvätta och ta in och vika den torra, därefter bar jag ut min baden-baden på gräsmattan, hämtade nagelsax, fotfil och nagellack. Efter att ha tagit bort mitt gamla lack satte jag mig ute i solens sken och gav fötterna en omgång så nu är de både mjuka och "piffade". Därefter var bulldegen redo för en omgång och i ett nafs (det kändes så när jag hade syrran att surra med samtidigt) var 127 bullar färdiggräddade. Jag har för en liten stund gjort allt klart med dem, paketerat, märkt (vanilj eller kanel) och fryst in. Nu väntar lite lugn innan kvällsduschen och sängen.

1 kommentar:

Béatrice Karjalainen sa...

Jag var i Bredåker i söndags och dumpade av min äldste. Hans kompis har sin stuga där. Fast jag kan inte kalla en hel norrbottensgård för stuga. Har bara susat förbi förr men nu såg jag att det är ju en rätt stor by. Ser mysigt ut där ute så jag kan tänka mig att du får en skön sommar där.