lördag, juli 25, 2009

Massiva sushicravings!

Det gråmulna vädret fortsätter men det är ändå ordentligt varmt ute. I natt har jag sovit sisådär, det har varit varmt och magen har varit lite ond med mig. Sen löper ju tankarna amok på morgonsidan om man vaknar och det tar ett tag att somna om igen. I morse hann jag tänka på "små ting" som vart och när jag är på väg. Tankar på om jag kommer att bo här denna vinter, hur Toyotan pallar vinterväder (jag har ju bara använt den sommartid), tankar på resenären och på kommande helg. Efter lite "rådslag" via SMS med Pernilla och Jillan i förrgår har jag nog en fingervisning om vilket steg som bör vara nästa. Men de där tankarna griper mig ändå.

Nåja, filmerna i går var väl helt ok (och Lassgård lysande som vanligt!) och jag har faktiskt tankar på att hyra ett par till för kvällen när vädret ändå inte bjuder på några godsaker. Jag hoppas hitta nån spännande thriller/skräck denna gång. När filmerna är hyrda blir det obönhörligen en tur till Sushibiten. Jag längtar innerligt efter att klockan ska bli sushi ;)

Idag på förmiddagen har jag fått mig några sköna skratt, Max har legat på som en igel på pappa Stig för att få åka och fiska. Gårdagens fina napp har gett ordentlig mersmak. Även om han var fiskeintresserad tidigare så är det inget mot vad han är nu. Stig fick i alla fall knappt läsa tidningen i fred för Max var där och surrade om att han aldrig skulle bli klar, att tidningen säkert hade 120 sidor osv...Snacka om otålig! ;)

Inga kommentarer: