onsdag, augusti 26, 2009

I dag fyller nästan halva min familj år

I dag för 32 år sedan fick min mamma sin garanterat bästa 25-årspresent i form av min lillasyster Jill. Så idag vill jag gratulera dem båda; mamma på 57-årsdagen och Jill på 32-årsdagen!

Jag som varit så duktig på att ta mig i säng i tid bröt min svit lite i går. Med mig från stan hade jag två filmer, som båda var "crap" enligt mig nämligen "Vi hade i alla fall tur med vädret - igen" - som inte var speciellt rolig och "In the electric mist" som helt saknade den utlovade spänningen. När vi sett filmerna klart tog jag mig en dusch och landade sedan åter i fåtöljen för att låta håret torka liiiite innan sängdags och hamnade då framför filmen skräckfilmen "Shutter" som jag sett förr (och som faktiskt är bra)...och tror ni inte att jag därefter fastnade i "Rallybrudar" på TV till efter midnatt. Den var i alla fall kvällens bästa film och bjöd på både charm och lite skratt. Jag gillar förresten Eva Röse, hon påminner mig om Daniels fina syster Susanne.

I dag blir det tidig lunch för min del för vid 12-snåret åker jag och tankar bilen för vidare resa mot Luleå där jag ska på möte med paramedicinska arbetsgruppen kring Meddix, vi ska utarbeta en lathund/manual för vår del i systemet. Där blir jag nog inte klar förrän sen eftermiddag och då ska jag göra lite ärenden och eventuellt även bistå syster i hemtransport av fem hemvändande grannar som njutit av sol och värme i Turkiet.

Inga kommentarer: