tisdag, september 22, 2009

Oj, så skönt!

Första steget är taget. Nu är jag tränad, äten och duschad och mys-stassen och fårskinnstofflorna är på. Visst var det lite tungt med trampandet men ändå inte i närheten av vad jag väntat mig. Fast visst rusade pulsen i väg betydligt högre än vad den gjorde förra svängen när jag hållit igång ett tag. Resten av kvällen kommer nog att ägnas åt webb-TV, tänkte se andra avsnittet av "Mannen under trappan" och "Ensam mamma söker". Nästa tillfälle på cykeln blir nog på torsdag, i morgon är det grupper i lokalen ända till 18 och så länge orkar jag inte sitta och vänta och fredag är jag ju ledig. Till och med den lokalen och aktiviteten i sig medför minnen, jag kastas obönhörligen tillbaka i tiden. Det är drygt ett år sedan jag började träna på jobbet och då var min situation en helt annan. Jag kan sakna det. Även om det var upp och ner inombords då så var det ändå så bra. Jag blev hämtad efter min träning, jag åkte hem till mitt hus, fick duscha i min dusch och laga middag innan Rambo (soffan) väntade och senare Sultan (sängen). It's hard to adjust to this! Men mitt egna, riktiga liv kommer åter, var så säker på det (även om jag kan tvivla ibland).

Idag fick jag förresten ett telefonsamtal från Pontushallen, de hade visst hittat nåt örhänge som lät som mitt men mannen som ringde var inte så värst bevandrad i smycketermer fast han trodde att det var i silver med en klar sten som jag efterlyst. Jillan skulle nog mot Luleå på torsdag och får då ta med mitt andra örhänge och jämföra och använda det som "återfås mot beskrivning" om det visar sig vara mitt. Hoppas, hoppas!

För en stund sedan fick jag ett MMS från Tove som läskade med en sushibild, dessvärre har jag ju ställt till det med lågkolhydratkost alldeles vältajmat till Sushibitens crazy weekend, helgen som kommer. De firar ett år och har en hel del finfina erbjudanden, bl.a min favorit Tokyo (10 bitar laxnigiri) för 65 kr istället för 95 kr. Bad timing!

Här hos Jillan och Stig händer det annars en del, de har ju beställt nya köksluckor, det ska bytas bänkskivor, kakel och även golv. Temat tycks bli vitt/grått/svart. Det blir säkert supersnyggt och det ska bli så spännande att följa förändringen.

Nu ska jag belöna mig med lite TV på datorn sen i kväll blir det till att påbörja en ny bok eftersom jag läste ut min förra i går. Dessvärre känner jag mig inte så himla manad att ta itu med den bok jag lånat hem från jobbet men jag ska ge den en chans. Det är så mysigt att lägga sig med sin bok och försvinna in i en annan värld men av någon anledning tycker jag alltid att det är tungt att påbörja en ny bok, det tar ju ett tag att sätta sig in i miljöerna, lära känna figurerna och känna att storyn får ett grepp om en.

Ciao!

4 kommentarer:

Camilla sa...

Men jag ska äta sushi!!!:)
Visst är det underbart att ha en bra bok att läsa, som man bara längtar efter att få fortsätta med... Du kanske har nåt bra tips?? Jag skulle vilja läsa Camilla L:s senaste. Gillar hennes böcker, är så lättlästa o man behöver inte tänka så mycket. Även Karin Wahlberg och Fossum är kanon!!

missj sa...

Den senaste jag läste var en Anna Jansson från lånevagnen på jobbet. Är, som jag skrev tidigare, sugen på att läsa Stieg Larsson-böckerna en dag. Den som ligger på sängbordet nu är en Leif GW Persson-bok som tydligen ska vara bra.

Och du...smaska sushi för mig också. Mycket sushi! :D

Camilla sa...

Jag har just börjat på en Anna-bok, minns inte vad den heter. Minns faktist inte ens vad den handlar om!!! Har bara kommit nåt blad för några dagar sen:)

missj sa...

Den jag just läst ut hette "Alla de stillsamma döda"