fredag, oktober 30, 2009

Allhelgonahelgen är här

I dag har det varit en del prat om p-vaktens framfart här på jobbets parkering. Tydligen har de infört nya parkeringstilstånd utan att detta nått personalen så vi har inte haft en chans att göra det rätta och införskaffa dessa tillstånd. Detta innebär att alla p-boter ska in till chefen som i sin tur får ta detta med Q-park. Skönt att detta får en lösning! Det ska banne mig inte kosta att arbete när man gjort allt enligt de direktiv man fått!

Allhelgonahelgen är här. Detta innebär att jag nu ska ta en tur och köpa gravljus och åka ut på skogskyrkogården och sätta ett ljus på morbror Morgans grav och även ta en tur ut till Lunda kyrkogård och sätta ett ljus på farmor och farfars, mormors och kusin Lars gravplatser. Det är så vackert och mäktigt att se kyrkogårdarna en helg som denna. Hade jag bott kvar i stan så hade jag nog tagit mig en tur förbi en kväll för att insupa stillheten och det vackra och ägna mina bortgångna nära och kära en extra tanke.

Jag vill även passa på att sända en varm tanke av saknad till en person som i allra högsta grad är i livet men dessvärre inte i min närhet just nu. Jag hoppas dock på att så blir fallet snart! Saknad kan vara bitterljuvt men även ohyggligt jobbigt när saker och ting är ovissa...

But did you know
That when it snows
My eyes become large and
The light that you shine can be seen
There is so much a man can tell you
So much he can say
You remain my power, my pleasure, my pain

Nu ska jag flexa ut och ta helg!

Inga kommentarer: