tisdag, oktober 20, 2009

Samma visa varje år!


Använd reflex om ni ska ut och gå längs vägarna om kvällarna!

Även om folk är självmordskandidater så vill inte jag vara den som gör det åt dem! Jag blir lika förbannad varje gång, det är en kombination av rädsla när man plötsligt ser en människa längs vägen som man inte haft en chans att förbereda sig på och en ilska över deras ignorans och nonchalans både för eget och andras liv. Jag vill inte köra på någon bara för att de inte bemödat sig att ta på sig reflexer!

I kväll i byn stötte jag på saken - igen! Jag såg knappt människan förrän jag var jämsides. Jag hade sån lust att toktuta och skrämma slag på henne men valde att inte "skämma ut" syrrans bil (jag har däremot fått klartecken för det nu ;)). Så nästa gång då jäklar! Eller så stannar jag helt enkelt bilen och skäller ut dem. Jag blir så jäkla arg/rädd så en dag lär det ske. Och då tar jag risken att tituleras surkärring!

När jag var ung såg mamma till att jag såg ut som en julgran då jag färdades längs landsvägen om kvällarna. Nu när det finns så fina reflexvästar så slipper man ju ha allt det där dinglandet kring benen - det borde inte vara nåt problem!

Använd reflexer för egen och andras skull!

5 kommentarer:

Tina N-M sa...

"Såg ut som en julgran"? Hahahaa!!!

missj sa...

Nästintill i alla fall, bara stjärnan på toppen som fattades ;)

Jill sa...

Håller helt med dig!!! Kör nu lugnt och hoppas du inte blir ihjälskrämd idag. Puss och kram å du...försök stressa av! ♥

Louise sa...

Kan inte göra annat än hålla med! Det finns ju massor med olika reflexvarianter att välja bland om man inte vill bära väst!

missj sa...

Precis! Jag brukar köra med de där kardborrebandvarianterna runt hand- och fotleder :) Inte så fladdriga som de där i snöre...