söndag, oktober 18, 2009

Summering av gårdagen

Som jag sagt förr så är det fascinerande hur olika alkohol kan ta från gång till gång. Nu vet jag ju att jag slarvade med maten då jag bara åt frunch vid 10 och sedan inget mer på hela dagen. Men jag tror inte att det var enbart det. Redan efter 2 glas vin snurrade det om ordentligt i huvudet och jag fick ägna mig åt vattendrickande ett tag. När jag kände mig stadigare blev det lite mer vin innan vi drog vidare mot Luleå med bussen. Kvällen med de tre M:en var för överigt mycket trevlig. Vi inledde kvällen på Olivers med att inta dansgolvet, där drack jag inget mer än vatten förrän lite senare då jag köpte ett glas vitt och det blev spiken i kistan för min del. Allt satte igåg på nytt med snurr i bollen, jag hatar att känna att jag inte har kontroll. Jag försökte dricka vatten och få det att gå över med till sist gav jag upp och lämnade stället. Det blev en pizza på Matstället (fusk jag vet men en sallad kändes inte som rätt mat då) och en promenad till busstationen för att ta första nattebussen hem. De andra klev på vid shopping så de avslutade också kvällen tidigt. Slumrade lite på bussen, klev av och prommade till Pernilla där jag fått låna soffan. Jag frös som en hund när jag kom dit..*brrr* Bytte någa ord med Pernilla om kvällen och somnade sedan som klubbad under fyra filtar :) Vid 08 kom Jillan från jobbet och plockade upp mig. Väl i byn sminkade jag av mig, borstade tänderna och kröp ner under täcket en stund. Mycket skönt. Så ska jag summera aftonen så blir det lite av en klassiker: trevligt innan med vin, musik, prat och snacks men krogsvängen hade jag kunnat hoppa över. Jag säger dock inte att det aldrig är kul att gå ut men det ska vara lagom av snurret i huvudet.

Nåja, nu är det söndag, jag mår bra och ska bara ta det piano; mysa på sängen, njuta av stillheteten och plöja DVD:s :)

Inga kommentarer: