lördag, november 14, 2009

The road I used to travel


Godmorgon! Allt flöt på bra på morgonen, Max, Lina och Ludvig hann vakna innan jag åkte så jag gav dem en del saker att ta itu med som att äta frukost, städa undan efter frukost med glas och tallrikar i diskmaskinen och inte på bänken, röja av vardagsrumsbordet efter fredagsmyset, packa sina väskor och komma ihåg att låsa dörren när de går över till grannarna. Jag hoppas att allt är noterat. Jag har sagt det ett par gånger och känt mig lite tjatig men jag vet ju hur det där med "in genom ett öra och ut genom det andra fungerar". Jag tog mig iväg tidigare än planerat så efter att jag hämtat mina busspengar hann jag förbi till Agneta där jag fick en pratstund och frukost. Inte illa. Nu sitter jag på bussen som ska ta itu mig till Luleå. Där blir det en timmes väntetid tills nästa buss vidare till Skellefteå går. För att roa mig har jag packat ner min bok sedan har jag ju mobilen också såklart;-)Min laptop och USB-högtalarna åkte förresten med ändå, jag hann ju få ett hett insidertips om att det inte finns några musikkanaler på hotellet. Tack Camilla! Rubriken på detta inlägg handlar idag helt enkelt om...Garvaregatan. Att slå ner fötterna där får mig att tänka. Det får de minsta saker, händelser och platser. Just idag Garvaregatan. Nåja, nu ska jag fokusera på att ha trevligt. När jag kört igång datorn ska jag komma ihåg att lägga upp en låt som jag är mycket förtjust i - men i en annorlunda version som ger (åtminstone mig) gåshud.

Inga kommentarer: