söndag, november 29, 2009

Var är kinahaket i byn?

Hade en trevlig festkväll som inleddes med middag hos Anna. Promenaden dit var intressant, Jill hade lånat mina nya skor (med plastsulor!) och på isiga vägar var det minst sagt en utmaning att ta sig fram med dem. Hon klarade sig hela vägen till Anna men på hemvägen hade hon visst slagit nån rova ;) Pokerspelarna drog iväg till bygdegården redan vid 18:30 men jag, Anna och Anna stannade kvar ett tag, surfade nät, spelade musik och drack Minttu. Lite senare anslöt vi till de andra och då var jag i "fin form", poff sade det bara. Stannade där en stund men eskorterades sedan hem av Ingela och Kristina. Övervägde om jag skulle lägga mig eller bege mig tillbaka och det blev det sistnämnda, jag landade här några minuter men tog sedan apostlahästarna tillbaka till bygdegården. I vanliga fall hade jag nog lagt mig men kände verkligen inte för att avsluta kvällen så tidigt. Den friska luften och en massa vatten gjorde sedan allt bättre. Det blev hanterbart i alla fall. Jag knatade iväg hemåt vid 01 och då var det riktigt kallt ute så det var himla skönt att landa i sängen och dra ett varmt duntäcke över sig. Jag mår finfint idag och det beror säkert på att det inte blev annat än vatten för mig sista halvan av kvällen. Tack för allt alla och tack för ett bra och pushande/peppande och uppiggande telefonsamtal.

Men som ett brev på posten kommer ju såklart bakiscravings, jag vill ha pizza, kinamat, thaimat...ja nåt salt och varmt. Men ännu har ingen restaurang slagit upp portarna i Bredåker - så det får stanna vid drömmar ;) Dagen kommer att gå i slacker-tema, bara säng, filt och DVD.

Ha en trevlig första advent!

5 kommentarer:

Camilla sa...

Men vem vann??

missj sa...

Nån kille från stan, tror att han hette Jonas och tvåa kom visst Martin S.

Pepsodent sa...

Du får öppna nåt så det blir en outstanding resturant :)

missj sa...

Haha, det vore ju nåt ;) Näää, jag vill inte behöva jobba när suget sätter in - helst ska maten bara uppenbara sig på bordet utan större ansträngning en sån här dag *s*.

Pepsodent sa...

Det förstås men med under din ledning och med diona recept skulle du snabbt kunna anställa och få gratis hemleverans på helgerna ;) Själv kan jag anmäla mig till din kockskola :) Voila! Ett helt nytt arbetslivskoncept för dig om du nån gång vill byta bara :) Kram!