torsdag, december 24, 2009

God Jul!

Huset sover, allt är stilla så när som på katterna som var hungriga när jag klev upp. Jag gav dem lite mat, naturligtvis lite extra god sådan i form av "blötmat" som de gillar extra mycket så här på julafton. Snön dalar sakta från himlen och det har kommit en del under natten ser jag på bilarna. Nu är det verkligen ett riktigt julvinterland där ute. Jag har satt på radion som spelar härlig julmusik, både gammalt och nytt, ska tända lite ljus och sätta igång här. Jag måste röja upp lite varstans, torka golven som är kladdiga av knäckflagor, köra diskmaskinen, koka potatis till min nubbesallad - och ägg såklart även det till salladen men även till ägghalvorna på julbordet. Jag får inte glömma att kyla mer julmust, ta upp mjukkakorna från frysen och lussebullarna likaså.

Vill önska alla där ute "i stugorna" en riktigt fröjdefull jul!

Inga kommentarer: