tisdag, december 22, 2009

Vart tog den här kvällen vägen?

Jag tycker att tiden sedan jag landade här i byn i eftermiddag/kväll har försvunnit i ett nafs. Vad har jag egentligen gjort? Jag har ätit middag, sett "Muriel's Wedding" med Jill, kokat knäck och dammsugit och dammtorkat här inne. Det var det och nu är tiden snart "gå-och-ligg-dags". Jag håller som bäst på att vädra ur kammaren, vill ha in frisk och sval luft. Jag blev så varm under knäckkokningen att jag trodde att jag drabbats av bacillen som nästan alla här tycks ha. Både Stig, Jill och max kraxar och snörvlar. Nej tack, den vill jag inte ha. Jag vill heller inte vakna i natt och känna mig varm som förra natten. Så nu vädras det. In med det friska och goa...:)

Jag ska bara invänta att knäcken stelnar så pass att jag kan bryta den i de bitar den ska vara i sedan blir det hopp ner i sängen.

Nya friska tag i morrn!

Inga kommentarer: