tisdag, december 22, 2009

Vissa dagar alltså!

I dag känns det som det mesta gått mig emot. Det hela började med en anteckning som retade upp mig och jag kunde såklart inte låta bli att meddela ansvarig person detta, rätt ska vara rätt! ;) Sedan har det rullat på så mer eller mindre hela dagen, nästan allt jag företagit mig i jobbet har gått åt skogen. Eller kanske inte fullt så illa men jag har inte uppnått det resultat jag önskat - det är inte lätt så här inför jul heller när man inte kan få tag på nödvändiga personer och nödvändiga grejer så att man kan göra sitt jobb. Men det är bara att bita ihop, göra det bästa och lösa det som inte gått att lösa efter helgerna. Men det är ingen tillfredsställande känsla kan jag tala om. Jag vill ha ordning och reda, rensa undan på skrivbordet, skriva undan mina journaler och signera dem och helst ha löst alla patientärenden på bästa sätt innan jag går på ledighet. Så blir det dock inte alltid. Ibland önskar jag att jag kunde trolla!


Nåja, det var i alla fall trevligt att komma hem till en middag på uppstekt palt, två Tradera-fynd som anlänt nämligen "Hard Candy" och "Muriels Bröllop" (varav den sistnämnda jag och syster kanske ska se i kväll) och ett mycket fint och värmande julkort. Syster har gått an här med köttbulleverkstad så att det stått härliga till! Så mycket mer förberedelser är det inte, skinkan ska griljeras och Janssons frestelsen förberedas men detta skulle Jillan göra i morgon. Eventuellt snor jag ihop en nubbesallad eller gubbröra i morgon. Knäcken som jag planerat i helgen men som inte blev av måste jag också fixa - kanske redan i kväll...

Tomtandet för "familjen Pernilla" blev förflyttat till i morgon då hon var och hjälpte sin mamma med julstädningen i eftermiddag, lika bra var ju det eftersom det blev lite sen avgång från jobbet idag. Nu återstår en arbetsdag till och...

...en sak är då säker! I morgon kväll landar jag i soffan för uppesittarkväll - jag har ju till och med köpt mig en uppesittar-lott och njuter av vetskapen om att det snart är julafton, ledighet och nyårsmys! :)

Nu ska jag dega! Because I'm worth it! :D

Inga kommentarer: