torsdag, januari 14, 2010

Min årliga marknadslängtan har startat

När jag kom tillbaka till byn har jag företagit mig sånt där nödvändigt som att äta middag, renbädda sängen som jag "strippade" innan jag åkte till jobbet i går, sorterat bland filmerna och dammtorkat lite. Planen är att ta itu med en mer strukturerad och ordentligt dammtorkning och dammsugning i morgon. Nu har jag mest bara torkat av "sånt där man ser" för att det retade mig att det såg dammigt ut. Att renbädda på en torsdag kan nästan räknas som att frångå mina principer, sånt brukar jag vilja göra på fredagar och/eller inför ledigheter eftersom det är en sån gåva att få sova nyduschad i renbäddad säng och veta att man slipper slita sig upp ur detta härliga fluff för f-n. Nåja, en tidig revelj ska jag väl klara...sängen är ju nästintill renbäddad i morgon också! :)


Som vanligt denna tid på året har min marknadslängtan huggit sina klor i mig, JAG VILL VERKLIGEN upp på Jokkmokks vintermarknad. Det hör till! De senaste 5 åren har jag dessvärre inte tagit mig upp på alla marknader men jag hoppas att det kan bli av i år. Det hela triggades just idag eftersom jag fick en förfrågan om just den helgen men inget är bestämt ännu och kan inte bestämmas förrän tidigast i början av nästa vecka och då vet det tusan om det finns kvar nåt boende. Jag mailade lite med hotellen och konstigt nog fanns det kvar några rum. Det brukar ju vara stört omöjligt att hitta boende där uppe under marknadshelgen. fast tydligt är att priserna trissas upp, normalpris under en vanlig helg ligger på 950 kr för ett dubbelrum per natt, marknadshelgen kostar dito 2950 kr per natt. Så åker vi upp blir det max en natt, för att lägga 6000 kr på boende under två nätter kommer jag inte att göra - då får det vara hur roligt det vill. Om det nu skiter sig med att få besked om mitt sällskap kommer upp innan hotellrummen bokats upp så får vi väl åka upp över dagen bara men nog hade det varit skoj att få ta ett helt dygn där. Jag kan intet annat än göra nu än avvakta och hoppas på det bästa.

Nu - duschen!

Inga kommentarer: