fredag, januari 22, 2010

Små vänliga gester

Tyvärr är det ju betydligt vanligare att man retar sig på sina medtrafikanter än gläds åt desamma.

Idag när jag var på väg hem till byn hamnade jag bakom en bil som körde 70 på en 90-sträcka, han hade sikt framåt, det hade inte jag. Han var då så vänlig och signalerade med blinkersen att kusten var klar. Jag brukar vara lite avvaktande till att lita blint på andra men jag körde om och visst var det fritt fram. När jag passerat och svängt in på min körbana igen signalerade jag i min tur med blinkersen som tack och fick en blink med helljusen tillbaka - som ett tecken på att han sett mitt tack.

Tänk vad lite samarbete och vänlighet i trafiken kan göra. Jag log med hela hjärtat åt detta. Både för att föraren i bilen framför tog sig tid att hjälpa mig förbi och för att han uppfattade mitt tack.

Mer samarbete och vänlighet i trafiken, tack! :)

Trevlig helg till dig vänliga Mercedesförare på väg 97 mot Jokkmokk i eftermiddag!

1 kommentar:

Paula sa...

Vet du, sånt där blir jag också glad för i trafiken. :)
Hoppas du får en fin helg. :)