onsdag, januari 06, 2010

Söndagskänsla

I dag har jag verkligen inte gjort många knop. Jag snodde ihop den där Janssons frestelsen med pommes strips som substitut till potatis. Hade för mig att jag läst om detta någonstans och körde en googling och jajomensan, det gick. Det smakade helt ok men inte lika förträffligt som en riktig Jansson såklart. För övrigt så har jag verkligen söndagskänsla idag, jag kommer att bli helt dagvild av alla dessa helgdagar :)

Gårdagens tillställning här i byn, 80-årsfesten (två 40-åringar) var en mycket trevlig fest med vackra, glada människor, god mat och dryck och bra underhållning. Tack så mycket för inbjudan! Jag har mått förvånansvärt bra idag trots den sena timmen och en del vin. Nedan kommer ett gäng bilder på det glada festfolket (klicka på bilderna för att se dem i större format):



































































Inga kommentarer: