söndag, februari 21, 2010

Kall februari

Det är fortsatt kallt (-26) men ändå mildare än i natt (-31) då jag åkte ner för att hämta Camilla. Hon ringde redan vid 23:20 så jag var tillbaka vid 00 och då gjorde jag kvällrutinerna och gick och lade mig. Väcktes av mobilen som ringde efter 09 i morse, då hade jag planer på att slumra vidare en stund till men efter ett toabesök, en urplockning av diskmaskinen och framplock av köttfärs, frusna champinjoner och lite annat till köttfärspajen jag tänkt laga till middag idag var jag pigg så det blev inget av det. Däremot har jag tänkt satsa på en riktig innemysardag idag så det kanske blir en film på sängen eller lite slummer senare. En tuff vecka väntar så det är lika bra att ladda batterierna. Vi är fortsatt "kort om folk", en student som sa vara med oss i 5 veckor anländer och dessutom har vi den där eländiga köksveckan på jobbet (soptömning, kaffefix, skötsel av diskmaskinen m.m) som ligger som ett ok på axlarna varje dag. det enda ryck jag tänkt göra utöver matlagningen är en välbehövlig dammsugning av kammaren och kanske köra lite tvätt.

Nu blir det lite tidningar på nätet innan frunch väntar! I sakta mak tar vi tag i denna dag :)

Förresten, kul att OS-medaljerna fortsätter att trilla in, undrar just hur vi står oss mot Norge just nu. Jag fick nämligen höra att de struntar i sin placering bara de hamnar före Sverige i medaljplacering... ;)

Inga kommentarer: