måndag, februari 15, 2010

Liten tuva...

I dag vid lunch small det till under tröjan och ena BH-bygeln gick av. Not nice kan jag tala om! Jag var på vippen att åka förbi och köpa en ny BH någonstans. Det är INTE skönt med två vassa metallspetsar som desperat försöker borra sig in i ens boobie, det kan jag lova! Jag härdade dock ut och den aktuella BH:n är nu förpassad till de sälla jaktmarkerna.

Jobbat rullar på för fullt, det är väl det minsta man kan säga. Både jag och Annika konstaterade att vi var lite vimsiga och petade i och påbörjade än det ena, än det andra i takt med att ärenden och uppdrag trillade in. Men dagarna går fort, det kan jag konstatera.

Efter jobbet drog jag ut på mitt shoppingstråt, jag hade ju en del planerat som skulle inhandlas men även lite annat trillade med. Jag har äntligen köpt mig en ny plånbok, mitt sedelfack på den gamla satt bara ihop med en tråd - så det var på tiden. Min weekendväska hittade jag också, perfekt för kortare utflykter när man behöver nåt mellanting mellan handväska och kabinväska. Utöver detta blev det två läppglans varav en på rea, en hårtoning, ögonbrynsfärg, min favvomascara (L'Oreal Paris Lash Architect) , en minihårspray och en antifrizzkräm till håret, dessutom fyndade jag en kofta/cardigan i petrolfärg på Lindex för bara 99 kr. Och tänka sig...jag hittade en mössa på rea också - en mössa som jag faktiskt inte totalt skrattretande ut i. Och det är inte dåligt kan jag tala om! Det var ett tag sedan jag var så i shoppingtagen som idag.

Under dagen har det trillat in lite i nöjeskalendern också, det sriver jag mer om i nästa inlägg för nu ska jag färga håret och relaxa efter en intensiv dag.

Inga kommentarer: