lördag, februari 27, 2010

Operations: puts och fej!

Jag hann med mycket i går kväll, både after workande och umgänge med syster och hennes middagssällskap. Vi hade trevligt på Bodensia och vår sektionsledare blev både glad och överraskad över den stora uppslutningen, sången (som en av doktorerna skrivit) och presenterna. Maten däremot var ingen höjdare, jag tycker faktiskt att den var under all kritik. Det skulle vara italienskt tema och det som serverades var nån blöt, smaklös kyckling med pesto på, en lasagne som såg ut som en röra, nån pennegratäng med bacon, en "pytt" av potatis, oliver m.m. Bäst var de marinerade champinjonerna och Lokan. Vid 19:30 började jag känna att jag hade gjort mitt och begav mig tillsammans med Maria tillbaka till jobbet för att hämta bilen, när jag släppt av henne hemma pyste jag mot byn där syster hade kvar sina middagsgäster; Ida, Kristina, Ingela och Anna-Maria + deras kids. Jag gjorde dem sällskap och serverades både vin och nån drink och det var riktigt trevligt, det blev en blandning av lättsamma samtal, mycket skratt och diskussioner om "heta potatisar" som sjukvård, vänskapsrelationer, kärleksrelationer, barn och skolväsendet.

När klockan började närma sig 01:30 kände jag att luften gick ur, jag kämpade på en halvtimme till men vid 02 begav jag mig mot sängen. Jag tror att jag somnade som en "klubbad" och har sovit så gott hela natten. Jag väcktes av ett telefonsamtal på tidig morgonkvist men somnade sedan om utan problem. Efter lite lunch har jag nu påbörjat mitt fejande idag, jag ska bädda rent, dammsuga och dammtorka här på kammaren och tvättmaskinen går för fullt. Åter till "my shores"!

BTW: idag är det betydligt mildare och snön faller lätt från himlen, m.a.o hopp om livet och en kommande vår! :)

Inga kommentarer: