tisdag, februari 09, 2010

Pusta ut

Lugnet har infunnit sig efter en dag som rullat på i rasande tempo. Först var jag ut på två hembesök med en av våra hjälpmedelskonsulenter och efter duschen blev det två till + ett avslutande när jag slutade för dagen. Vissa arbetsdagar bjuder på lite guldkant som man inte riktigt är van vid - idag var det en sån dag :)

Till middag hade syster fixat två rätter; såväl fiskpinnar, potatis och stuvad spenat som köttfärspaj men redan vid lunchen beslutade jag mig att göra en skink- och ostpaj och så fick det blir. Det var dock lätt fixat då Jillan redan fixat pajskalet. Mumma var det. Nån paj till lunch blir det däremot inte i morgon eftersom jag och min roomie på jobbet ska köpa med lite lunch och åka ut till vår sjukskrivna kollega och äta.

Nu har jag precis beställt ett blommogram, en söt rosa solitärros i vacker inramning. Den kommer under morgondagen att landa hos en krasslig, vacker själ. Jag hoppas bara att blomsterhandeln kan fixa till den så att den ser ut som på bilden - med pärlor och allt.

Schaaas tillbaka in i lugnet med mig nu! Där trivs jag så bra i afton :)

3 kommentarer:

Linda sa...

Gud sååå fin!
Psssst. finns på H&M;)

missj sa...

Visst var den söt :)

Vi ses i morrn, tjejen! Så får vi ta en liten genomgång av vår del av vårdcentralen :D

Linda sa...

Sounds lovely:)