fredag, februari 19, 2010

Surrealism och Soduko

Tänk hur vi kan leva och flaxa omkring i dag. Jag kan inte låta bli att fascineras av och reflektera över detta.

I förrgår vaknade jag i min säng i Bredåker, jobbade fram till lunch, åt (god indisk) middag med vänner i Oslo och lade mig för att sova på Scandic hotell Edderkoppen i samma stad. I går morse befann jag mig på ett möte i bydel St. Hanshaugen, åt middag (på Arlanda) i Stockholmm tog en vila på Rest & Fly under den fem timmar långa väntan där och satt i bilen mot byn ett par timmar senare. I morse vaknade jag åter i min säng i byn. Det är underligt att tänka att i går omkring denna tid satt jag i ett annat land och laddade för ett möte.

Resan har i alla fall gått bra, mötet likaså. Under resan upp till Luleå i går var planet fullsatt, vilket det ofta är men i går dominerades planet av japaner och fransmän som skulle flyga vidare upp till Kiruna. Japanerna på planet levde upp till den karikatyrbild många har, de fipplade på sina digitala (film)kameror, löste Soduko och använde munskydd under resan. Jag kunde inte låta bli att tänka att de säkert skulle frysa häcken av sig när de klev av planet i Kiruna (där det var -22 precis som i Luleå) i sina loafers och tunna jackor.

Inga kommentarer: