lördag, mars 27, 2010

Action!

Nu ska jag sluta sitta här och reta mig på saker jag inte kan göra nåt åt (men som en dag kommer att brisera mer än det redan gjort). Jag vet att människor är olika men jag tycker också att man kan anstränga sig lite och kanske försöka förändra sådant som kanske inte är helt "trevligt" så tar jag itu med lite förberedelser till dagens middag. Detta beteende är det inte bara jag som utsatts för utan det ligger bara i personens natur - och eventuellt uppfostran men...nä, jag hade aldrig hanterat en situation på samma sätt. I synnerhet inte om önskemål om ett annat tillvägagångssätt framfördes av någon som betyder mycket för mig. Frustrationerna ska jag vräka ut över en laxsida som behöver befrias från både skinn och ben, detta med att bena ur fisk börjar kännas som ett tema för helgen - men en lax är en baggis i jämförelse med sill! Jag har en hög med rotselleri, palsternacka, kålrot, potatis och morötter att skala och hacka upp i lagom stora bitar också så jag håller mig nog sysselsatt ett tag.

Jag ser i alla fall fram emot kvällen så att jag får lägga undan det där irritationsmomentet ett tag!

Inga kommentarer: