måndag, april 19, 2010

Hälsning från Hallsberg



08:38 anlände jag hit till Hallsberg, solen strålar men det är lite kyligt. Jag hörde att det varit 7 minusgrader hemma i natt/morse. Jag har åtit en smörgås och druckit en juice så nu är jag "fit for fight". Nu inväntar jag nästa tåg som går 10:20 mot Karlstad. Norwegian har skickat ut två SMS, ett vid 00:30 i natt där det stod att min plan skulle gå och sedan ett närmare 02 att det är inställt men enligt deras hemsida ska det gå. Jag måste med andra ord ta ett snack med dem till veckan hur jag gör nu, möjligheten att invänta besked från dem fanns ju inte.

Tågresan hit har varit ok, fördrev ett par timmar i restaurangvagnen, läste och pratade med folk. Nattsömnen däremot har inte varit nåt vidare, jag har vridit, vänt och varit vaken stora delar av natten. Konstigt nog känner jag mig inte så trött, inte just nu i alla fall.

Nu ska jag ögna igenom tidningarna och se vad som sker på "vulkanfronten".

Inga kommentarer: