fredag, april 23, 2010

Min tur?

Åh så skönt! Nu är här dammfritt och röjt. Att det är en sån tillfredsställande känsla med ordning och reda, rent och fräscht.

MB var och tittade på en lägenhet för min räkning ute på Nesodden i onsdags kväll, det är en 2:a på 50 m2 med en breathtaking utsikt över fjorden. Det är så fasligt mycket som ska klaffa. Att hitta både ett jobb och en lägenhet samtidigt är nästan för mycket flax för att det ska vara möjligt. Det var av förståeliga skäl många intressenter men i går ringde han som äger lägenheten mig och lovade att hålla den en vecka åt mig så att jag hinner få besked om jobbet där ute. Jag kan knappt tro att det är sant!!

Nu har två saker fallit på plats; mina kollegor och min chef har varit ytterst snälla och bemötande och lovat att de kan släppa iväg mig redan måndag den 31:a maj (tidigare datum var i samband med min semester den 5:e juli) så jag har ringt och meddelat Nesodden detta för att försöka öka mina chanser ytterligare. De har gått kort sedan i februari och är angelägna om att få in en arbetsterapeut till så snart som möjligt. Utöver detta kom beskedet om lägenheten i går, så allt det hänger på nu är jobbet - som är det viktigaste av allt. Men är det möjligt att ha så mycket tur på en och samma gång? Nu är det ju inte bara tur ett jobb handlar om men jag menar bara att det vore näst intill för fantastiskt om allt skulle falla på plats i synk. Kan det ens ske?

I eftermiddag fick jag i alla fall veta att både Nesodden och St. Hanshaugen ringt min chef för referenser idag och att jag låg bra till men att de hade ett "delikat problem" med att välja ut rätt person. Spänningen är olidlig! Jag vill, vill, vill! Hur det än blir så säger jag som vid förra "rundan", detta är en kick för självkänslan - oavsett hur det går. Jag har vid mina tre intervjuer känt att jag gjort bra ifrån mig, jag har fått bra respons, de har ringt mina referenser och jag har fått veta att jag är en av de som är aktuella - men visst, denna gång kommer jag nog att bli mer besviken är förra gången om det inte går vägen. Nu är det så mycket som känns rätt och jag har till och med möjlighet att få tag på ett superfint boende om allt klaffar. Jag ber återigen om era tummar! Håll dem till de vitnar, snälla! ;)

Kommande vecka blir med andra ord verkligen speciell. Jag får nämligen besked om båda jobben jag sökt. Kan det verkligen vara min tur nu? Jag vågar inte tro men jag hoppas! Eller kommer sökandet att fortsätta? På onsdag kommer dessutom B upp och hälsar på och stannar till på söndag, mycket trevligt! På fredag (valborgsmässoafton) har jag sökt semester för att inte vara för otrevlig när jag får finfrämmande :). Syrran med familj, grannarna och ytterligare nåt gäng drar iväg med husvagnarna på torsdag. Om det känns ok för B tänkte jag att vi kunde ta en tur till dem för att umgås, grilla och ha trevligt och eventuellt sova över i Jill och Stigs nya pärla.

Nu ska jag knata över till grannarna för en drink - det är fredag, jag har haft en ansträngande vecka och gjort ett rejält städryck så nu förtjänar jag banne mig det :)

Inga kommentarer: