måndag, april 26, 2010

Nu är den igång på allvar!

Pollensäsongen alltså, jag har nyst som en galning idag och känt mig helt tjock i huvudet. Jag såg även att det låg ett lager med "damm" på leasingbilens framruta när vi skulle åka ut på förmiddagen också. Men idag har jag också löst det med min allergispruta och attiraljerna för detta så Jillan ska få ge mig den i kväll så slipper jag förhoppningsvis det här eländet säsongen ut. Praise the lord!

I morgon är det utbildning som gäller hela dagen, nämligen förflyttningsresan. Det är alltid bra att fräscha upp sina kunskaper kring förflyttning och överflyttning, ett ständigt återkommande moment i vårt jobb. Det är för mig även lite av en "ödesdag", jag vet att det låter mer dramatiskt än det är men det är verkligen ett jobb jag suktar efter. Så jag måste få drömma och hoppas. Jag överlever såklart om det inte går vägen men lite bittert kommer det att kännas med tanke på allt som fallit på plats kring detta. Onsdag och torsdag är det hemrehab-jobb som gäller och fredag ska jag mysa och fira Valborgsmässoafton i gott sällskap.

Inga kommentarer: