fredag, maj 28, 2010

Jag trodde, jag önskade och jag hoppades!

På lördag blir det Eurovision Song Contest-kväll, det är bestämt!

Sverige har tydligen inte gått vidare, det vet jag via telefoninfo. och nätet (fortfarande inget nytt modem = ingen TV här). Jag tycker att det är riktigt att Sverige inte gick vidare för Anna Bergendahl är en fantastisk sångerska med en speciell röst och en underbar låt. Så på lördag är jag officiellt norsk för hur det än är och vilket annat land som än har bra låtar så håller jag i hjärtat på Norge, Sveriges grannland och tillika mitt nya hemland! Så blir det. Så är det!

Jag är chockad och jag är inte ensam! Jag har tittat på VG:s hemsida och några av kommentarerna om att Anna inte gick vidare (klicka på bilderna om du vill se dem i större format):




Anna är en tös med en mycket originell stämma, det visade hon redan i Svenska "Idol" 2008, 16 år ung! Det är rent ut sagt skandal att hon inte gick vidare i ESC!




Och sen såklart hennes bidrag i år:



Jag fattar fortfarande inte vad som hände. Nåt MÅSTE ha gått fel! Men nu säger jag...

Go Norway!

Inga kommentarer: