tisdag, juni 29, 2010

Det är underligt...

...sommarens höjdpunkter går mig förbi här; midsommarafton har passerat - visst hade jag gärna firat den hemma med vänner men här i Norge gick den obemärkt förbi. Nu närmar vi oss Boden Alive-helgen (alltid veckan efter midsommar, det ekar i huvudet *s*), en trevlig helg att träffa vänner, ta en tur ut på stan och titta på folk, köpa nåt att dricka, sitta på Bränna och se solen stråla över Bodträsket - men icket i år. I och för sig inte heller förra året heller av självvalda skäl. Det är Facebook (och de lokala dagsblaskorna; NSD och Norrbottens Kuriren) som påminner mig om vad som sker därhemma. Hur det än är så är det inte evenemangen som är det viktiga, det är människorna - och de kommer jag att träffa om en ynka månad. Denna första månad har dundrat förbi och jag misstänker att nästa kommer att göra detsamma. Dessvärre innebär det också att detta "dundrande" gör sommaren på tok för kort och att ha flyttat till södra Norge innebär inte att jag får nån varm vinter. När jag var här nyårshelgen låg temperaturen på under 20 grader.

Boden Alive or not därhemma, jag får strålande sällskap denna helg. Så festivalen lägger jag inte mycket vikt vid och mina vänner är där genom alla årstider, högtider och evenemang - precis som jag är för dem ♥

Men jag önskar er festprissar en toppenhelg! Njut, festa och ha kul!

Inga kommentarer: