måndag, juni 28, 2010

Första portionen lön inne!

Nu rör det på sig så sakteliga, idag fick jag in lite på kontot och i går testade jag att överföra pengar från mitt svenska konto till det norska så att jag kan kvitta mig för bostadskostnaderna snart. De pengarna har inte hunnit komma över ännu, jag hoppas innerligt att jag inte fipplat till det och skickat iväg 30000 SEK någon annanstans ;)

Detta med lönen här är en halv vetenskap, jag fick bara ut en del av junilönen nu och kommer troligtvis ändå att få fråndrag på julilönen eftersom de två veckor jag ska vara borta i augusti (ferie) ska dras från junilönen men inte kommer att kunna göra det eftersom jag fått ut mer än att de veckorna de resterande två veckorna, med andra ord tas de från julilönen. Första hela och riktiga lönen kommer med andra ord att komma i augusti, trots att jag kommer att vara hemma och jobba i två veckor. Trevligt då men lite segare nu. Det går ev. att påverka detta så att jag får full lön i juni och juli och att mina två veckor borta i augusti dras först då om jag pratar med min sektionsledare, det sade de i alla fall på lönekontoret - men frågan är om man ska eller glädjas åt lite mer pengar då (full lön härifrån + två veckors lön hemifrån, förvisso bara på 70% men ändå)? Det lutar åt det! :)

Problemet med bankinloggningen löste sig med ett enkelt telefonsamtal också, så nu tar jag mig in där.

Bollen är äntligen i rullning!


Inga kommentarer: