lördag, juni 12, 2010

Rökt valkött


Med facit i hand skulle jag ha köpt mer av det rökta valköttet på Sjømatfestivalen/Kystens Dag på Aker brygge idag, vi har precis ätit upp den sista biten av det B hade med sig i fredags. Det är så gudomligt gott och lent och smälter i munnen. jag hade gärna behållit den lilla biten jag köpte själv och köpt en större åt syrran och gänget. De har förvisso öppet i morgon också men ids och hinner jag ta en tur in bara för att köpa detta, och tycker jag att det är värt 100 NOK att åka t.o.r...

Bara för att kolla upp saken har jag mailat företaget för att höra om man kan beställa även det rökta köttet, det står nämligen inget om det på hemsidan.

Att jag inte kom på detta när vi var där idag! *bannar mig själv lite*

1 kommentar:

Annelie sa...

Ser regnigt ut på bryggan. Hoppas att vädret skärper till sig tills jag kommer i juli :-)