lördag, juni 19, 2010

Snö i juni

Mitt sällskap i afton fortsätter att vara TV:n och bröllopsmiddagen som just nu startat. Utöver det har jag roat mig med att skrapa "snö" och hacka is i kylen. Jag har, sent omsider förstått att kylskåpsdörren inte stängt sig ordentligt om man inte gett den en lite extra knuff vilket har resulterat i att bakre väggen i kylen blivit tjock av is och elände. Nu är det betydligt mindre av varan i alla fall och jag har torkat upp både kylen och golvet eftersom det blev rätt blött här ;) Jag har även stuvat om bland hyllorna och äntligen fått dem rätt och nu stänger sig kylskåpsdörren utan någon speciell kraft så förhoppningsvis slipper jag den där eländiga isbildningen nu.

Visst lät det som ett höjdarnöje el lördag kväll?;) Hemma verkar det vara fest för syrran och Stig + grannarna och många är nog uppladdade för på V75 som går av stapeln i Boden i kväll/natt.

Om en stund blir det en riktigt festlig lördagsmiddag i form av wienerkorv med bröd.

Trots ett ihärdigt hackade är det en del is kvar - men betydligt mindre än innan!

Inga kommentarer: