lördag, juni 05, 2010

Sol och värme i en veckas tid

Sedan jag kom hit i fredags har solen strålat varje dag, inte en tendens till dåligt väder utan det har varit riktig och härlig sommar. Det ser ut att fortsätta så här tills på tisdag då det enligt YR.no ska vara varmt (+18) men grått. Jag hade gärna haft sol även då eftersom det är dags för sommarfest på Kavringen då...

Jag gav upp allt fejandet vid 20:30-tiden och tog då min första dusch här, inga översvärmningar eller andra problem - man vet ju aldrig på ett nytt ställe ;) Jag har haft TV:n som kompanjon och sällskap i afton och småtittat på "Änglagård: andra sommaren" på SVT, trevligt med svensk TV här också men jag saknar TV4. Trots att jag saknar soffa så har jag haft det ganska mysigt men jag känner att det inte är det inte är helt bra att sitta med datorn vid köksbordet, jag blir rätt trött i ryggen av att sitta här.

Som jag skrivit förr längtar jag enormt mycket efter en soffa sen kan jag ta itu med alla andra småsaker som saknas, det är en del ;) I sovrummet har jag till exempel en tillfällig lösning med en stor mörk duk för fönstret som jag har spikat upp för en stund sedan för att stänga ute ljudet och eventuella fluktare *s*.

Planen för resten av kvällen är bara lite slösurf, jag kommer inte att ta in TV:n i sovrummet i kväll som jag hade tänkt utan lägger mig bara och sover. Det blir intressant att se hur natten blir, en ny säng brukar ju kunna bli lite av en chock för kroppen. I morrn har jag inte några stora planer utan jag har bara tänkt fortsätta att jobba på här sedan är jag bjuden på middag hos MB och E vid 19-tiden, jag har funderat på att ta en promenad dit och för första gången ge mig på den fruktade Vardenbakken ;) Det blir bra att klocka tiden det tar att gå till jobbet också, jag passerar ju det på vägen...

Snart är det Sveriges nationaldag! Grattis Svea rike!

Min myshörna för kvällen

Här på gården kan jag frossa i syrener (en annan favorit!), de finns överallt och doften omger en så fort man går ut!


Se vilken vacker himmel vi bjöds på i afton...

3 kommentarer:

Jill sa...

Vad det verkar fint, men det är det säkert också. Sov nu gott efter allt ditt fejande. Puss

kristina sa...

Mycket vackert men vad är det för båt ? Crescent ? Vems ? Den ser så fin ut :)
Kram

missj sa...

Det är grannen båt, jag kan försöka spana lite mer när jag går förbi där om en stund ;)