tisdag, augusti 24, 2010

Man ska inte ropa hej...

Tanken slog mig faktiskt i går att det inte alls var så säkert att den där beställningen hos Talkmore skulle gå så lätt - och visst var det så. I dag fick jag nämligen ett SMS om att de hade problem med att portera mitt telefonnummer så jag ringde dit. MB har ställt upp på att stå på abonnemanget eftersom jag inte kan skaffa det själv då jag fortfarande är folkbokförd i Sverige men då ställde det istället till det så att det ser ut som att MB försöker "stjäla" ett mobilnummer som inte står på henne. Suck! Lösningen är att vi gör en "endring av juridisk eier" på det telefonnummer jag har idag så att det står på henne men det är ju lite av en procedur också men papper som ska skrivas under av oss båda och sändas in till Tele2. Så, det allra enklaste är att ta hela abonnemanget på MB och helt enkelt byta byta nummer och så blir det. Jag lyckades dessutom få ett telefonnummer som jag tycker var lätt att komma ihåg. Jag meddelar er go vänner när allt är klart! :)

Nu ska jag bara komma ihåg att avsluta abonnemanget hos Tele2 när allt är klart, men inte en dag före så att jag riskerar att stå här utan möjlighet till kontakt med omvärlden :)

Det känns fortfarande olustigt att vara beroende av andra men när det gäller detta har jag inget val om jag vill få möjligheten till detta abonnemang som är guld för mig. Tack så hjärtligt för hjälpen MB, du är toppen!♥

Inga kommentarer: