fredag, augusti 27, 2010

Turboshopping men det mesta är fixat likväl

Det blev inte någon lång shoppingtur idag, lusten att vandra runt dalade i samma tempo som regnet tilltog men lite saker lyckades jag få tag på. Hem kom jag med en svart byxa med pressveck, en svart top, ett par urfula men mjuka och goa (och perfekta för hemmamys) haremsbyxor för 50 NOK, en liten hårspray som gjord för handväskan, ett paraply, ett rött armband och en röd väska och det bästa av allt - ett par gummistövlar som dessutom var rätt snygga.

Resten har jag fixat online, praise the internet! Jag har knåpat ihop en shoppinglista till Ikea som troligtvis blir av på torsdag när B kommer hit :) Utöver lite gästtäcken, kuddar och sängkläder har jag funnit både ramar och blomkrukor som jag vill ha där. Nu har jag tre foton jag ska framkalla i svartvitt så har jag vackra väggrpydnader ;) Perfekt! Jag har även dragit en en lov på Ellos och där lyckades jag fynda en vattenavvisande svart jacka och en fleecejacka för totalt 370 NOK inkl. frakt.

Så tänka sig, jag har fått tag på allt utom det ska ska fixas på Ikea på torsdag till en mycket rimlig peng.

Jag har mer eller mindre bestämt mig för att färga håret (It's a must!) i afton men den planen lägger jag ner, jag orkar bara inte börja med det och att lägga sig med blött och nyfärgat hår känns inte heller som nån trevlig idé. Nej, jag tar det i morgon på förmiddagen istället för eventuellt ska jag dra iväg på ett möte inne i Oslo i morgon eftermiddag...

Prickigt paraply

Väskan och armbandet - kanske nåt för LaholmenKursivkonferensen till veckan

Haremsbyxan, mycket tyg är inte helt lätt att ta en bra bild av ;)

Gummistövlar


Svart top

Inga kommentarer: