måndag, augusti 23, 2010

Vem ska man tro på, tro på, tro på när...

Rösta bör man och man bör verkligen tänka igenom vad man vill, tror på och känner. Den biten jobbar jag med - för fullt! Detta valår känner jag mig splittrad. Det finns godbitar hos de flesta partierna och saker som tilltalar mig mindre. Det gäller att försöka vaska ram det parti som passar en bäst, det som jobbar för de frågor man anser vara viktiga och som jobbar i den riktning man önskar. Allt är svårt att vara enig om.

Nu känner jag att saker och ting inte längre är lika självklara. Mitt första val lät jag mig påverkas mycket av andan i den miljö jag växt upp, jag tror inte att jag är speciellt ensam om det. Därefter har jag kört mitt eget race och det kommer jag att fortsätta med.

I år är jag mer osäker på hur jag ska rösta, jag står och väger just nu. Är det någon som testat dessa valbarometrar och upplevt att de gett ett resultat som känns som er?

2 kommentarer:

Stephanie sa...

Hej :)
Jag är iofs väldigt engagerad i politik och framför allt i moderaterna -men jag testade SVT´s valbarometer och tyckte att den var himla bra faktiskt :)

missj sa...

Ttack för tipset! Jag ska kolla in den :)