torsdag, september 30, 2010

Väntan


Nu har jag kommit så långt som till Arlanda i alla fall, det trista i kråksången är att planet är 30 minuter försenat. Det är förvisso inte hela världen men det är ändå segt. Jag har fått i mig lite mat och när jag sitter där dyker Eva som jobbat på vårdcentralen upp och på dass träffade jag sjukgymnast Margareta. Det känns som rena rama reunionen här;-)Nu återstår dryga timmen innan det är dags att lyfta, jag hade en tanke på att sätta mig och kolla nätet på en sån där Sideway Express-dator men jag hatar dem, det känns som om folk står och spanar på vad man skriver och vad man gör så det får bli ett inlägg med mobilen istället. Resten av tiden fördriver jag med en iskaffe (långt ifrån lika god som norska Tines) och lite svenska gossip-blad (bättre än de norska för att jag har mer pejl på vem folk är) ;-)Idag stötte jag för första gången på problem med att hitta fram till ett hembesök, maken till ologisk numrering, det steg och sjönk om vartannat. Dessutom hade jag felaktigt nummer. Till slut hittade jag i alla fall fram och fick en förklaring på numreringstrasslet av patienten, tydligen numrerades egendomarna efter avstånd från kyrkan. Det är lite annorlunda på Nesodden;-)

Inga kommentarer: