tisdag, oktober 19, 2010

Det måste vara årstiden

På sistone har jag märkt att energin och orken bara försvunnit när dagen går mot eftermiddag....*poooof gone*. Det blir inte mer för mig än att ta mig hem, målet är att gå (jag tar bussen på morgonen eftersom jag prioriterar några minuter till i sängen) men i dag hade jag verkligen noll motivation eller ork. Jag ville bara hem, sno ihop lite middag och krypa upp i soffan. Nu sitter jag här med isklumpar till fötter och överväger att ta mig en varm och go dusch och krypa ner i sängen, kanske med laptopen som lektyr; läsa nyheter, bloggar och kolla vad folket därhemma och andra vänner har för sig på FB. 

Jag skyller på årstiden, det är mörkt, ofta grått, vått och regnigt. Min tro är att det blir bättre när snön lagt sig, ljuset kommer nästan tillbaka då. Promenaden hem från jobbet ska väl ge lite den också och sen har jag kört igång med Vitamineral - ett litet piller varje dag. Jag har nog bra precis hållit på med dem en vecka nu. Det får bli min strategi mot hösttröttheten. Let's beat that bastard!

Inga kommentarer: