lördag, oktober 16, 2010

Goa, glada girls på Tøyen!

Jag och Kristin var först på plats, via en tur på en blomsterhandel och Narvesen (för choklad) drog vi vidare med tunnelbana och apostlahästarna till Møyfrid som bor på Tøyen. Via en orkesterparad, ett dörrhandtag i handen och fem våningars trappor var vi framme.

Nu låter jag bilderna (och bildtexterna) tala för kvällen...
Matrummet before
Vardagsrummet/stuen - Møyfrid is a trendy girl! :)
Jag hade turen att få håret toppat av Kristin
Matrummet after
Värdinnan Møyfrid och Kristin
Aftonens goda vin som också kryddade kättfärssåsen i lasagnen
Såserna på puttring
Ja, det var nyktert när lampan monterade upp ;)
Härlig matta/teppe - kulorna var som en god fotmassage - pris: drygt min månadshyra ;)
Fler gäster droppar in, här Kristin 
Kristin och Kristin i samspråk
Jag ordnar med aftonens drink; Mojito!
Mingel; Tone, Kristin, Møyfrid, Kristin och Mari
Kristin och Mari
Den vilda jakten på brulee-formarna :)
Crème brûlée kräver sitt vispande...
...ett jobb man gärna delar på :)
Den coola lampan igen
Set for dinner!
Vi hade en strååålande kock i Møyfrid, vilken god lasagne!!
Glada, goa girls!
Som det ska se ut på fest
Møyfrid fick bl.a ett bonsaiträd som värdinne-(och tidig födelsedags)gåva
Spotify på TV:n kräver en sladd - men att finna THE ONE är inte helt lätt ;)
Aftonens suveräna dessert! Väljagade formar och välsvispade ägg ;)
De sista timmarna anslöt Møfrids man (tvåa från vänster) och hand kompis (tvåa från höger), sista bilden ville de ta om...

...och den blev så här :)
En lyckad kväll är slut, jag hade gott kunnat stanna och prata och dricka vin ett tag till men sista båten hem lockade för mycket för att stanna kvar. Vi har skrattat gott, pratat allvar och när "gubbarna" droppade in hamnade vi i en massa prat om språk och dialekter som var mycket intressant och roligt

Nu sängen, jag är trött som bara den!

Inga kommentarer: