fredag, oktober 29, 2010

Helgmodus


Så var helgen här. Eftemiddagen har jag, Kristin och Tone ägnat nere i katakomberna på jobbet för att röja i det kommunala korttidslagret. Sen hade jag sån tur att jag fick lift hem med Kristin, B drog från sina föräldrar för att möta upp MB på IKEA så att hon kunde få hem sina Pax-skåp så det blev inget av hämtningen på jobbet denna gång. Väl hemma kastade jag bara in mina påsar med skor, pantflaskor, matlådor m.m som jag samlat på mig på jobbet och rusade iväg till Kiwi för att helghandla. Så nu finns det frukostmat, drinkingedienser, frukt, godis och ingredienser till morgondagens middag (kyckling i grön curry).

Nu ska jag ta mig en dusch, ute är det grått och regnigt men i hjärtat skiner solen. Ljusen är tända och snart vankas koshelg. Jag tänkte höra med B om det kanske kan finnas intresse för en pub/klubb-runda i afton. Det skulle vara trevligt att ta sig ut i nattlivet tillsammans, det sker sällan och aldrig - men jag vet ju också att jag själv gärna lägger såna tankar på hyllan när vi ses eftersom det inte är så ofta och tiden är dyrbar. Men å andra sidan är det viktigt att variera sig också och inte bara växa fast i hemmamysfällan. Vi får se vad vi kommer fram till. Vad det än blir så är det viktigaste att vara tillsammans♥

I kväll ska Jill och Stig på Björn Skifs show i Luleå, presenten jag köpte åt dem i kombination med en hotellnatt (som de kompletterat med ännu en) som ett litet tack för att jag fått bo hos dem. Jag hoppas verkligen att de får en kanonafton och helg. Showen ska, enligt vad jag hört och läst, vara helt outstandning. Love you sweeties!♥

Inga kommentarer: