lördag, oktober 16, 2010

Som en fars

Jag har gett upp mitt försök till kinamat till middag! Det hade varit så gudomligt skönt att slippa laga mat idag men efter ett trassel på telefon som hann göra mig rätt irriterad gav jag upp. Det hela måste ha låtit som en Hassan-fars, med undantag för att jag var seriös och verkligen försökte få fram mitt budskap. 


Saken är den att jag inte är speciellt förtjust i sötsur sås, väldigt är god så det var vad jag tänkte beställa - men med någon annan sås till. Det var där allt trasslade till sig. Jag försökte förklara att jag inte ville ha en sås som var söt men fick bara till svar att sötsur sås är söt. Det vet jag ju redan och det är just därför jag inte ville ha den. Jag försökte få kvinnan i luren att förklara vilka andra såser de har och utesluta de med söt karaktär - men det återkom hela tiden till den där sötsura såsen. Då gav jag upp. Jag förklarade att jag inte ville beställa nu utan skulle ringa upp senare om det var aktuellt. Nu är det inte aktuellt längre för här blir det en pasta carbonara - och den ska jag börja med nu. För magen är konstigt nog som ett eko ;)

Inga kommentarer: