tisdag, oktober 12, 2010

Wake up and smell the dogpoop!

Det blev ett tvärt uppvaknande från mitt höstromantiserande på väg hem idag. Jag fick ett infall att plocka med mig höstlöv i olika nyanser (de kommer i nästa inlägg för jag vill inte blanda dem med vad jag ska visa snart) och vid ett av tillfällena då jag skulle hämta ett löv tog jag ett litet kliv utanför gångbanan och klev rakt i en hundskit: gigantus! Så jävla äckligt! Jag försökte skrapa bort det värsta på gräs och asfalt under resterande väg hem men dyngan satt kvar som cement. Det fick med andra ord bli att ta av skorna ute och bära in den drabbade på toa för en rejäl sanering. Nu har jag ägnat 15 minuter åt att rengöra skon med tandpetare, tops, dasspapper, disksvamp och Ajax (med efterföljande sanering av dusch) och just nu står den ute och luftar.

Att gömma dyngan under ett par höstlöv får den inte att försvinna! Jag älskar hundar men skit är ändå skit - och inte det minsta lilla gulligt bara för att det kommer från en hund. Plocka upp efter din jycke!

Inga kommentarer: