måndag, november 15, 2010

Blåmåndag

Nu är det så där tomt här igen, jag och B har haft en mycket fin helg med både vila och festligheter och det är inte konstigt att det blir öde och öken när man umgåtts så tätt och en försvinner en ut ur den sfären. Jag hoppas innerligt att det inte ska dröja så länge tills vi kan ses igen i alla fall. Efter att B:s revelj gick 04:45 i morse sov jag inte nåt vidare så jag misstänker att gummiklubban kommer att slå till i kväll.

Vilken rush det varit på våra telefoner på jobbet idag, det blev nästan komiskt där ett tag. Vi hann bara lägga på så ringde det på nytt och min och Kristins har ringt "i munnen på varandra". Anledningen till detta är de där purring-breven jag sände ut i slutet av förra veckan och nu landat i brevlådan hos folk - och de har varit super på att ta kontakt. Dagen har i alla fall gått väldigt snabbt, först morgon- och fagmöte då jag och Kristin berättade om två kurser/temadagar vi varit på och sen gick resten av förmiddagen åt att hantera alla inkommande samtal. Efter lunch ett snabbt hembesök och sen fortsättning på telefonen och annat som jag inte hunnit hålla efter.

I morgon kommer eftermiddagen att bestå av kursande, vi ska lära oss mer om elektronisk dokumenthantering och scanning. Vi ska nämligen frångå pappersexercisen när det kommer till søknader och bestillinger. När vi slutat för dagen blir det nog en liten sväng på byen, praktiskt när man ändå är där :)

Nu vankas det middag här och resultatet kommer sig av en glutt i kyl- och frys; varma mackor med champinjonstuvning, skinka, tomat och ost.

Inga kommentarer: