fredag, november 12, 2010

Härliga fredag

Oavsett hur trivsamt och bra jobb man än har så är fredag ändå välkommen, för då är helgen i antågande med tid att styra själv, möjlighet att sova längre än till 06:20 og bare kose seg!!

Jag inleder denna helg med en stund i soffan med musik på god volym. Ljusen är tända. Jag behärskar verkligen konsten att mysa ;) Om en liten stund ska jag göra köttfärsröran till pajen och sno ihop den där eländiga pajdegen (kladdigt och äckligt!). Då är det stora jobbet gjort inför aftonens middag. Utöver det har jag bara en sallad att fixa och så måste jag ju "putsa vingarna" (ett samlingsutryck för att piffa till sig;))

Idag fick vi för övrigt ihop planen för julekoskvelden som blir hos mig nästa fredag, sex söta donnor kommer hit för middag, chokladbollsrullning, vin och Mojitos. Så rackarns trevligt!

Inga kommentarer: