torsdag, november 18, 2010

Intet utom det nödvändigaste

Nu är det dags att göra kväll, bara en dusch först sen dyker jag ner under duniset.

I morgon vankas jobb och sen julekos med kollegor. Det jag ville ha gjort är gjort, nära på i alla all. Jag hade såklart helst velat ha några krokar på väggen i hallen och en tamburmajor för jackorna men en stol får agera substitut. Sen känns det både underligt och ovant att inte ha ett totalt komplett hem. Med fem gäster är det precis på vippen att jag klarar mig med porslin. Drinkglasen får Kristin däremot ta med, för några såna har har inte. Inte här. Däremot i flyttkartonger i Bredåker. Även om jag klarar mig med "basic" så visst fasen längtar jag efter den dagen jag har även det där "lilla extra". Sånt som inte får plats i min bostad idag.

Nu säger jag natta. Sleep tight angels!

Inga kommentarer: