onsdag, november 17, 2010

Jag kan nog räkna med ett billöst leverne i vinter.

Inledningsvis fick jag inte ens upp varken förar- eller passagerardörr så jag försökte mig på klassikern att värma nyckeln med en tändare men icket det, så det var bara att rusa iväg till Statoil för att köpa låsspray. När jag sedan väl kommit mig in i bilen så ville den inte starta, detta trots diverse tips på tekniker som B gett mig. Startar inte bilen när det är 5 minusgrader så kan jag nog räkna bort den i vinter. Enligt B så har den varit lite trögstartad men ändå gått igång i ur och skur. Mig vill den då inte lyda.

Vi ska ju ha en liten tillställning här hos mig på fredag så jag ville gärna göra bort att handla idag, i morgon vill jag förbereda lite smått, rensa och dela upp kycklingen plus att jag ska städa. När bilen inte ville fick det bli en promenad till Kiwi med min fina dra-maten från Ikea. Det mesta är nu inhandlat så när som på Mojitomix och pepparmynta, wventuellt kanske det får bli en grillad kyckling till också, jag hatar detta med att beräkna mängden när man ska ha gäster. Sen måste romen till drinken också fixas såklart men den tänkte jag delegera ut. Vinmonopolet ligger nämligen inte alldeles runt knuten.

Nu ska sno ihop lite middag, magen kurrar!

Inga kommentarer: