torsdag, november 25, 2010

Ladda batterier

Kallt, klart och vackert - väntan på bussen
Jag har haft en så gullig mailkonversation med B nu i eftermiddag, vi kom in på behovet av vila, ro och ladda energierna; för min del pga förkylningsbacillusken, för B pga mycket intensivt jobb och resande. Jag lovade att här blir det att ladda batterier nästa helg, både för vår del och för bilens del - jag vill gärna ha lite assistans med det så att jag inte ställer till nåt elände. Jag har respekt för "explosiva varor" ;)

Nu blir det nog inget batteriladdande för bilen nästa helg utan mest troligt redan denna helg, först fick jag erbjudande av Kristin att låna deras laddare - vilket jag nappade på eftersom jag inte trodde att det skulle bli nåt av förfrågan jag kastade ut till familjen jag hyr av. Mn så, mitt i middagen, ringde Nils på dörren och hade varit till sina föräldrar och frågat och de har mest troligt en laddare i garaget och erbjöd hjälp med detta till helgen. Grrrrreat!

Är det nån som har koll på ansjovisen här i Norge, smakar den som i Sverige? Jag ska ju göra Janssons frestelse på måndag och den ska vara både representabel och bjudbar. Jag har i alla fall köpt hem två varianter - de ser ju ut som den jag är van men det är just smaken på spadet och sältan jag är fundersam på.

Inga kommentarer: