onsdag, november 24, 2010

Om 27 dagar styr jag kosan norrut

Wow, den 22/12 blir en riktig intensiv, aktiv och rolig dag. Den inleds med ett tandläkarbesök klockan 10 (inte en av de roligaste aktiviteterna den dagen), när jag är klar där drar jag till vårdcentralen för ett ”avslutningssamtal” med Inga och för att röja ihop mina saker på kontoret, det blir nog både nostaligiskt och vemodig. Eventuellt tar jag och kollegorna en lunch efter det, det hänger ju lite på hur det fungerar efter tandläkarbesöket också ;) Nästa punkt på agendan för dagen blir ett julklappsrace grande, en dag att finna alla julklappar på. Tack och lov är det inte så många. Vi har ju dragit ner kraftig på detta och det är mest barnen som är aktuella men nåt litet till andra nära och kära måste det ju också bli. Det kan jag inte låta bli ;) Där trodde jag att dagens aktiviteter skulle sluta men nu har jag fått en sånn trevlig förfrågan av några från vårdcentralen om att gå ut och äta och dricka nån julöl också och det vill jag såklart. Det gäller bara att lösa logistiken kring detta eftersom syrran behöver bilen på kvällen för nattjobb. Ett alternativ är ju att lifta med henne ner till stan när hon åker mot jobbet, finna nånstans att sova och sen lifta hem med henne på morgonen. Jag måste ju tillbaka för att göra klapparna klara och hjälpa Jillan med julematen.

Det ska bli så skoj att komma hem och hälsa på, fira jul och träffa en massa fina vänner♥

Inga kommentarer: