tisdag, december 28, 2010

Bagage och besök

Efter att ha mötts av samma besked på den där bagagespårningssidan fram till efter lunch valde jag att ringa istället och det visade sig att min väska var återfunnen, den hade tydligen blivit kvar i Stockholm och skulle komma med ett plan till Oslo ikväll vid 18 och komma ut hit med taxi i morgon. Jag hann börja fantisera om att den var stulen och alla mina efterlängtade saker var väck; julklappar, glasögon, min nyinköpta Acqua di Gio, nyårsklänningen, det vita vinet, tjocksockarna som Jill stickat, mina nya BH:s och de gamla jag tagit med, kläder, nyinköpt smink, laddaren till kamerabatterierna, skor, tre filmer (varav en är en sen juklapp till B) m.m....m.m. Jag kan inte ens beskriva vilken lättnad det är att den kommit tillrätta.

B dök upp här för drygt en timme sedan så nu har vi ätit en mycket enkel middag bestående av färsk tagliatelle, riven parmesan, körsbärstomater och rökt lax till. Nu ska vi fortsätta att uppdatera oss i varandras julfirande. Två arbetsdagar kvar innan nyårskos! :D

Inga kommentarer: